loading...
ترول فارسی خنده دار
تبلیغات بنری
مریم بازدید : 46 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم. در این مواقع لوازم آرایشي می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند.

یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرکار می‌تواند به کلی ظاهری متفاوت از ما بسازد، آنقدر که هر غریبه‌ای با یک نظر می‌فهمد که چقدر خسته‌ایم اما گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم و به همه جواب دهیم که چرا اینقدر خسته‌ایم. در این مواقع لوازم آرایشي می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند. البته باید قبل از هر کاری صورت‌تان را با آب سرد بشویید تا منقبض‌شدن رگ‌های زیر پوستی کمی حال پوست را جا بیاورد.

 بعد از شستن دست به کار شوید و خستگی‌ها را به روش‌هایی که برای‌تان می‌‌گوییم، بپوشانید.

 

1. باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد پر کنید، چراکه وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب‌توجه نمی‌کند.

2. کانسیلر روشن‌کننده بزنید: با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و بعد به سمت بینی محو کنید. حواس‌تان باشد که نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید.

3. سایه قهوه‌ای بزنید: باید روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید، یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند  و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به نظر برسند.

4. با مداد قهوه‌ای یا برنز بکشید: سایه پررنگ روی خط مژه بالا و پایین کاری می‌کند که چشم‌ها زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و درنتیجه آنقدر چشم‌ها جلوه کنند که دیگر ورم‌های زیر چشم به نظر نیایند.

مریم بازدید : 41 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

 

دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با اشاره به مضرات امواج، تشعشعات و عوامل آسیب پذیر تکنولوژی‌های جدید بر سلامتی انسان، از ضعیف شدن نطفه بر اثر گرمای لپ‌تاپ خبر داد.

محمدرضا نوروزی در تشریح سئوال مردم در زمینه خطرات تشعشعات موبایل و یا موارد دیگر که عنوان می‌شود باعث ناباروری و مشکلات کلیوی خواهد شد، اظهار داشت: در بحث‌هایی مثل باروری و مسائل جنسی عوامل متعدد و گوناگونی‌ وجود دارد، مثلا در مورد آلاینده‌های شیمیایی می‌دانیم که تاثیر می‌گذارد ولی چقدر تاثیر می‌گذارد هنوز مشخص نیست.


 وی افزود: اگرچه ممکن است هنوز ثابت نشده باشد ولی در بیماری‌ها باید هر عامل مطرحی را بررسی کرد، مثلاً ما می‌بینیم گرما اختلال در نطفه ایجاد می‌کند و اگر لپ‌تاپ را دائم روی پای خود بگذارید و گرمای فن آن می‌تواند باعث ضعیف‌ شدن نطفه افراد شود.

تسنیم

مریم بازدید : 45 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



بسیارند افرادی که در همان دوران نامزدی عصبانیتها و ناراحتیهایی فراتر از دلخوریهای اندک در ابتدای آشنایی را تجربه می‌کنند. بسیارند کسانی که در این مواقع، احساس می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند و دیگر نمی‌خواهند ادامه دهند چون اساساً آینده‌ای برای رابطه خود نمی‌بینند اما نمی‌دانند باید چه کنند یا شاید می‌ترسند با واقعیات رویارو شوند. این مطلب برای چنین افرادی نوشته شده.

جدایی در دوران نامزدی یا جدایی در دوران عقد ؟!

شکی نیست که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی در دوران عقد ، و جدایی در دوران عقد بسیار کم ضررتر از جدایی بعد از ازدواج است. با این حال همین تصمیم در دوران نامزدی هم تبعاتی دارد که باید مراقب آنها باشید و آنها را در تصمیمتان لحاظ کنید.

روی کاغذ بیاورید
سعی کنید افکار و ‌نظرهایی که دارید، بنویسید و آنها را با نامزدتان در میان بگذارید. تمام نارضایتیها، خواسته ها و ناراحتی هایتان را بنویسید.


در بسیاری موارد حرف‌هایی وجود دارد که نمی‌توانید آنها را به زبان بیاورید اما اگر فضایی آرام برای خودتان ایجاد کنید و به خودتان زمان بدهید، می‌توانید آن حرف‌ها را روی کاغذ و در مرحله بعد به زبان بیاورید. این کار حتی می‌تواند باعث شود همسرتان برای اولین بار هم که شده به حرف‌های شما گوش دهد چرا که نوشتن به نوعی خارج شدن از محدوده شخصی است و شما رازهای این محدوده شخصی را با طرف مقابلتان در میان می‌گذارید. در خلوت و تنهایی و فکر کردن می‌توانید دلیل واقعی عصبانیت‌ها و برخی رفتارهایتان را بیابید.


بیشتر ازدواج‌ها سیاه و سفید نیستند و اغلب خاکستری‌اند، در حالی که بیشتر افراد وقتی اتفاقی میانشان می‌افتد، به جای درست کردن اوضاع، به سمت تخریب کامل پیش می‌روند

هزینه‌هایش را بسنجید
با خودتان فکر کنید هزینه‌های زوج‌درمانی و مشاوره را پرداختن و به حل مشکل فکر کردن بهتر است یا مهر طلاق را در شناسنامه کوبیدن و پله‌های دادگاه‌ها را بالا و پایین رفتن کدام یک برایتان کم هزینه تر در می آید؟ شاید هنوز این راه را که انتهایش بن‌بست نیست، امتحان نکرده باشید. البته یک نکته را هم باید در نظر داشته باشید. زمان تان را هدر ندهید. عمر و جوانی شما چیزی است که نباید با دست دست کردن یا بی گدار به آب زدن حرامش کنید. با مشورت گرفتن از مشاورهای مجرب و دلسوز و قاطعیت تصمیم بگیرید.

صداق باشید
اگر سوال‌های درستی در ذهنتان درباره‌ تصمیمی که گرفته‌اید، نداشته و همه ابعاد آن را نسنجیده باشید و برای سوال‌هایتان و خودتان جواب قانع‌کننده نداشته باشید، به جای اینکه از طلاق راهی برای رهایی بسازید، قلعه‌ای برای اسارت می‌سازید بنابراین لازم است از خودتان بپرسید:

    چرا در این موقعیت قرار گرفته‌ام؟
    چرا تصمیم به ازدواج با این فرد گرفتم؟
    چه کارهایی انجام دادم که باعث وخامت اوضاع و عصبانیت و درگیری شد؟
    سهم هر کدام از ما در این اختلاف‌ها چقدر است؟
    چه بخشی از اختلاف ها به تفاوت های شخصیتی ما برمی گردد؟ چه بخشی به دخالت اطرافیان و چه بخشی مربوط به اشتباهات و بی تجربگی هایمان است؟

تا زمانی که نتوانید صادقانه و بی‌طرفانه به این شرایط نگاه کنید، نمی‌توانید موقعیت نادرست را ترک و به موقعیت درست دست پیدا کنید، نمی‌توانید همراه بهتری برای زندگی‌تان پیدا کنید و حتی نمی‌توانید یک رابطه قوی و ماندگار با اطرافیانتان داشته باشید و حتی در ازدواج های بعدی هم دچار مشکل خواهیدشد. بیشتر ازدواج‌ها سیاه و سفید نیستند و اغلب خاکستری‌اند و این یعنی می‌توانید آن را به سمت سیاه و سفید ببرید در حالی که بیشتر افراد وقتی اتفاقی میانشان می‌افتد، به جای درست کردن اوضاع، به سمت تخریب کامل پیش می‌روند.
به دوستان و آشنایان کنجکاو بگویید نامزدی به معنی ازدواج نیست و دوره ای است برای شناخت بهتر طرفین از یکدیگر

مشورت کنید
قبل از مشورت با اطرافیان، تصمیمی نگیرید. خیلی از اطرافیان شما هستند که در دوران نامزدی مشکلاتی شبیه شما داشته اند اما بعدها این مشکل را حل کرده اند. از آنها بپرسید چطور با مشکلاتشان کنار آمده اند و چگونه توانسته اند رابطه و نامزدی شان را مدیریت کنند. مشورت با بزرگترها می تواند راهگشا باشد اما دقت کنید که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. با اقتدار اما نه لجبازی تصمیم بگیرید. اگر به اندازه کافی مطمئن هستید، راه های بالا را رفته اید و هنوز فکر می کنید ازدواج شما با این شخص سرانجامی نخواهد داشت، با احترام به والدین تان بگویید تصمیم تان قطعی است و می خواهید آینده خوبی برای خود بسازید.

عواقبش را بشناسید
بدانید تصمیمی که گرفته اید تبعاتی دارد. خیلی ها از نامزدی شما با خبر هستند و همین می تواند باعث شود تا مدت ها حرف جدایی شما بین دیگران زده شود. با این مساله کنار بیایید و سعی کنید به چیزی جز آینده درخشان تان و ساختن زندگی بهتر و رشد دادن خودتان فکر نکنید. به جای متمرکز شدن روی گذشته، به آینده نگاه کنید و بدانید این تصمیم را برای داشتن آینده بهتر گرفته اید. پس با درگیر شدن در حرف و حدیث های دیگران وقت و انرژی خود را هدر ندهید.
در مقابل سوال و جواب دیگران خیلی محترمانه و سربسته بگویید که این ازدواج نمی توانست سرانجامی داشته باشد و ترجیح داده اید جلوی ضرر را از همین جا بگیرید. به دوستان و آشنایان کنجکاو بگویید نامزدی به معنی ازدواج نیست و دوره ای است برای شناخت بهتر. بنابراین تصمیمی که گرفته اید بر اساس منطق بوده است.

 بانوی الوند

مریم بازدید : 39 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


کاهش مصرف سوخت خودرو، یکی از راه‌های مدیریت اقتصاد خانوار است و می‌تواند تا حد زیادی در کاهش مخارج زندگی موثر باشد. از سویی، ایران هم یکی از کشورهای پرمصرف از این نظر است. هر دوی این موارد باید دلایل خوبی انگاشته شود برای اطلاع از راههای کاهش مصرف سوخت و عملی کردنشان.

۱. هرچه می‌توانید وسایل کمتری در خودرو بگذارید. هرچه خودرو سبک‌تر باشد، کمتر بنزین مصرف می‌کند.

۲. سرعت بیشتر یعنی مصرف بیشتر. اگر با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، می‌توانید ۲۱‌ درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رانید.
۳. طوری برنامه‌ریزی کنید که مجبور نشوید برای بموقع رسیدن، با سرعت رانندگی کنید.
۴. وقتی خودرو را روشن می‌کنید لازم نیست بیش از ۳۰ ثانیه درجا کار کند. خودرو‌های جدید طوری طراحی شده‌اند که حتی در هوای سرد هم می‌توانید بلافاصله راه بیفتید. البته بهتر است دقایق ابتدایی را باسرعت نرانید.
۵. اگر باید بیش از ۴۰ ثانیه توقف کنید، نگذارید خودرو درجا کار کند.
۶. فشار پایتان را ناگهانی یا به طور مداوم روی پدال‌گاز تغییر ندهید و با گاز یکسان برانید.
۷. باد چرخ‌ها را همیشه تنظیم کنید؛ به‌خصوص وقتی هوا سرد می‌شود.
۸ . تا جایی که می‌شود تهویه هوا را روشن نکنید و به جای ‌آن شیشه‌ها را پایین بکشید مگر وقتی که سرعتی بیشتر از سرعت آرام دارید. در این صورت افزایش مقاومت در برابر باد باعث افزایش سوخت خواهد شد.
۹. وقتی خودرو را روشن می‌کنید، خیلی آرام پدال گاز را فشار دهید.
۱۰.  از ترمزهای ناگهانی بپرهیزید. هرجا که امکان دارد مثلا در بعضی چراغ‌قرمزها از خیلی قبل پایتان را از روی گاز بردارید و دنده را خلاص کنید تا از سرعت خودرو کم شود و آرام‌آرام بایستد (به استثنای خودروهای دنده اتومات یا آن دسته دنده معمولیها که کارخانه سازنده از حرکت در حین خلاصی، منع کرده است).
۱۱. وسایل اضافی را که موجب ایجاد مقاومت در برابر باد می‌شوند، بردارید. مثلا باربند یا باربند اسکی.
۱۲. حواستان را جمع کنید که حتما پیش از حرکت ترمزدستی را کاملا بخوابانید وگرنه ندانسته باعث افزایش مقاومت خودرو و در نتیجه افزایش مصرف سوخت شده‌اید.
۱۳. هیچ وقت پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید.
۱۴. پیش از راه افتادن و در مسیرهای درون‌شهری به رادیو گوش دهید یا از طرق دیگر مسیرتان را ارزیابی کنید تا وارد راه‌هایی که بسته یا پرترافیک است نشوید.
۱۵. در باک بنزین خود را وارسی کنید که خوب بسته شود.
۱۶. هرچه زودتر به دنده‌های سبک بروید.
۱۷. سبقت گرفتن از خودروها با افزایش سرعت همراه است و برای این افزایش هم به سوخت بیشتری نیاز است.
۱۸. تنظیمات خودرو را ماه به ماه وارسی کنید تا سوخت اضافه مصرف نکند.
۱۹. هرچندوقت یک‌بار ترمزهای خودرو را وارسی و اگر لازم بود آنها را تنظیم کنید. اگر ترمز کاملا تنظیم نباشد، مقاومت زیاد و سوخت بیشتری مصرف می‌شود.
۲۰. موقع خرید خودرو تا جایی که نیازتان اجازه می‌دهد سعی کنید خودروی کوچکتری انتخاب کنید. هرچه خودرو کوچکتر و بالطبع سبک‌تر باشد، بنزین کمتری مصرف می‌کند.
۲۱. از لاستیک‌های رادیال استفاده کنید تا اصطکاک کمتری بین تایر و جاده ایجاد شود.
۲۲. فرمان خودرو را ثابت نگه دارید البته تا جایی که ممکن است. هرقدر خط عوض کرده و در عرض خیابان حرکت کنید، خودروی شما مسافت بیشتری می‌پیماید و بنزین بیشتری هم
می‌سوزاند.
۲۳. باک خودرو را زیادی پرنکنید چون ممکن است سرریز شود یا در سربالایی‌های تند چکه کند.
۲۴. در زمستان،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌شکن جایگزین کنید یا این‌که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند.
۲۵. در سربالایی زیاد گاز ندهید به این دلیل که بنزین زیادی مصرف می‌شود.

جام جم

مریم بازدید : 38 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



در تیتراژ سریال کلاه پهلوی نام خانوادگی تکراری زیاد است. در عنوان‌بندی مجموعه شاهگوش هم همین طور.

حضور خانوادگی برخی چهره‌ها در عرصه‌های مختلف هنری

اگر سری به سینما زده باشید و پای فیلم دوست‌داشتنی «کلاس هنرپیشگی» علیرضا داوودنژاد نشسته باشید که دیگر هیچ، وفور نام خانوادگی داوودنژاد در عنوان‌بندی فیلم بیداد می‌کند.

اساسا در سال‌های اخیر و با شروع فعالیت جدی نسل سومی‌ها و چهارمی‌های هر خانواده، چنین مشاهداتی شاید برای هر بیننده پیگیر سینما و تلویزیون جرقه‌ای شود برای به وجود آمدن این سوال که آیا هنر یک امر ذاتی‌ است یا اکتسابی؟ می‌شود این‌طور پاسخ داد؛ ترکیبی یک اندازه از هر دوی اینها. ابتدا به ساکن چیزی به نام ژن هنر یا استعداد هنری باید در آدم وجود داشته باشد تا بتوان از طریق آموزش آن را پروراند و به شکوفایی رساند، اما اثبات این که مساله «ژنتیک» چه مقدار در انتقال این استعداد نقش دارد، بحث جداگانه‌ای می‌طلبد.

شاید مثلا پژوهشگران دانشگاه معتبری مثل هاروارد سال‌ها برای اثبات نقش ژنتیک در انتقال استعدادهای هنری وقت و هزینه و انرژی صرف کنند تا بتوانند با رعایت جوانب احتیاط، نظریه‌ای در این باب صادر کنند و برگی به کتاب قطور دانش بیفزایند، اما کار ما خیلی راحت‌تر است، کافی است یک بار حافظه‌مان را مرور کنیم و فشار مختصری بر ذهن عزیزمان بیاوریم تا سیلی از اسامی قوم و خویش‌های هنرمند به سمت حافظه‌مان روانه شود. هم ایرانی، هم فرنگی. هم هنرمندان عالم موسیقی، هم آرتیست‌های دنیای سینما. شما هم همین الان و قبل از خواندن ادامه مطلب این کار را امتحان کنید. دیدید چند اسم و فامیل به خاطرتان آمد؟

رابطه یا ضابطه؟

پاسخ به این پرسش خیلی آسان نیست. باید باز هم جانب انصاف را رعایت کرد و با پرهیز از مطلق نگری جواب داد: ترکیبی از هر دوی اینها. در واقع بدون داشتن رابطه، ورود به این عرصه خیلی آسان نیست و بدون داشتن جوهره و استعداد، ماندن در این عرصه. نگاهی به فهرست پر و پیمان اسامی خانواده‌های هنرمند و مروری بر کارنامه اعضای نسل سوم و چهارم این خانواده‌ها نشان می‌دهد که قضیه صرفا حول محور پارتی بازی و رابطه نمی‌چرخد.

وجود استعداد هم شرط اساسی است. صدالبته که بزرگ شدن در یک خانواده هنرمند که اعضای مسن‌تر آن در سال‌های قبل‌تر قسمت سخت راه را رفته‌اند و خودشان را در یک عرصه هنری مطرح کرده‌اند، کار آدم را خیلی راحت می‌کند. ورود به عرصه‌های جدی هنری و به قول معروف «دیده شدن» در چنین خانواده‌ای راحت است.

یک نام خانوادگی مشهور در چنین مواقعی بسیار کار راه‌انداز است و البته به همان میزان مسئولیت‌زا. منتها این فقط شروع کار است و یکی از مهم‌ترین مراحل آن، مرحله مشکل‌تر و حیاتی‌تر، توان باقی ماندن در این عرصه در کسوت یک هنرمند واقعی است و استمرار این حضور هنرمندانه. می‌توان با پارتی بازی و رابطه وارد شد، اما باقی ماندن یا به عبارت صحیح‌تر «ماندگاری» در این عرصه به چیزی فراتر از رابطه احتیاج دارد.

شاید اگر مرحوم علی حاتمی در سینما چهره مطرح و تاثیرگذاری نمی‌بود، الان سینمای ایران لیلا حاتمی هم ‌نداشت، اما از خوش اقبالی سینمادوستان ایرانی، انسان خوش‌قریحه و فرهیخته‌ای مثل علی حاتمی علاوه بر این که در حیطه کارگردانی یکی از بهترین‌ها بود و ماند، دختر خردسالش را هم محض تفنن به عالم سینما آورد و احتمالا در این مورد خاص، ناخواسته در حق سینمای کشورش لطف بزرگی کرد. برای شخصی مانند لیلا حاتمی، ورود به دنیای سینما از طریق یک پدر و مادر هنرمند امکان‌پذیر شد، اما مداومت در کسب موفقیت‌های مختلف و درخشش در این حیطه چیزی نبود که لیلا حاتمی آن را صرفا از طریق مرحوم پدر به دست آورده باشد، چرا که علی حاتمی قبل از درخشش جدی دخترش در این سینما از دنیا رفت و بخش عمده موفقیت‌های لیلا حاتمی در سینما بعد از کوچ پدر به دست آمد. غرض این که تولد در یک خانواده مشهور هنرمند، کار را برای ورود بسیار آسان می‌کند، اما برای ادامه دادن و ماندن باید چیزهای مهم‌تری در چنته داشت؛ مثل استعداد، پشتکار و هوش.

 
خویشاوند مشهور می‌تواند فرصت باشد، می‌تواند تهدید هم باشد. هر دوی این موارد به خود فرد بستگی دارد. می‌توان در باد شهرت پیشینیان دراز کشید و مدتی کوتاه را به شهرتی کمرنگ گذراند و رد شد و رفت، می‌توان با مناعت طبع و جاه‌طلبی، از پیشینیان مشهور هم پیشی گرفت و اعتبار تازه‌ای به نام خانوادگی مشهور افزود.

خویشاوند مشهور؛ فرصت یا تهدید؟

خویشاوند مشهور می‌تواند فرصت باشد، می‌تواند تهدید هم باشد. هر دوی این موارد به خود فرد بستگی دارد. می‌توان در باد شهرت پیشینیان دراز کشید و مدتی کوتاه را به شهرتی کمرنگ گذراند و رد شد و رفت، می‌توان با مناعت طبع و جاه‌طلبی، از پیشینیان مشهور هم پیشی گرفت و اعتبار تازه‌ای به نام خانوادگی مشهور افزود. خانواده هنرمند و پرجمعیت کامکارها را نگاه کنید، هر کدام‌ از این عزیزان در ساز تخصصی خودشان صاحب سبک هستند و مایه اعتبار و افتخار این خاندان و آن ساز. یا از آن طرف گلستان‌ها را خوب بنگرید، ابراهیم (پدربزرگ) نویسنده و فیلمساز مشهوری است، کاوه (پسر) یکی از بهترین عکاسان تاریخ ایران و تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی و مانی حقیقی (نوه) هم تبدیل می‌شود به فیسلمازی پیشرو و صاحب سبک. این اما فقط یک روی سکه است، مثال‌های زیادی هم وجود دارد از افرادی که با یدک کشیدن یک نام خانوادگی مشهور، مدتی در عالم هنر چرخیده‌اند و امروز کسی کوچک‌ترین نشانی از آنها در خاطرش نیست. بوده‌اند کسانی که شهرت پدر معروف را دستمایه کاسبی و داستانسرایی‌های عجیب و محیرالعقول قرار داده‌اند و امروز نه‌تنها به اعتبار خانوادگی خود نیفزوده‌اند، که بشدت آن را خدشه دار کرده‌اند.

پس همه چیز به خود آدم بستگی دارد. در واقع به هر دو طرف ماجرا؛ هم به والدین، هم به فرزندان. طبعا اگر پدر مشهوری بداند که فرزندش آن استعداد و جَنم لازم برای حضور در این عرصه را ندارد و با این حال او را وارد این عرصه کند، نه‌تنها آینده فرزند بینوا و از همه جا بی‌خبر را تباه کرده که با تبر به جان ریشه خودش هم افتاده و کمر به قتل شهرت حرفه‌ای خویش هم بسته و این یعنی خیانت به همه هواداران آن هنرمند و در مرتبه‌ای بالاتر، خیانت به همه هنردوستان.

اوضاع و احوال در ایران

خدا را شکر خوب است. تعداد نمونه‌های موفق و سربلند به مراتب بیشتر از نمونه‌های ناموفق و ناکام است. هم در موسیقی، هم در سینما و این نکته نشان از این دارد که والدین هنرمند تا چه حد می‌توانند جای خالی مکاتب و مدارس هنری استعدادساز و کاربردی را پر کنند.

در این چند دهه اخیر خانواده‌های هنرمند هم پا به پای مراکز آکادمیک تدریس هنر و دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش هنرمندان مختلف نقش داشته‌اند و چه‌بسا نقش‌شان اساسی‌تر هم بوده؛ چون پرورش یافتن در یک خانواده هنرمند فارغ از مسائل ژنتیک و مساله آموزش، نکته مهم دیگری هم در بر دارد و آن هم برخورد ملموس با رویدادهای هنری و حضور عملی در این عرصه است. نمونه‌های موفق را در نظر داشته باشیم.

در عالم موسیقی شهرام ناظری بی‌نظیر است و فرزندش حافظ هم خوب و آینده‌دار. همایون شجریان هم راه خودش را پیدا کرده و تبدیل به نشان معتبر دیگری شده است. احسان خواجه‌امیری هم همین طور. کامکارها و فرزندانشان هر کدام اسم و رسمی دارند و کاوه یغمایی مایه مباهات پدر مشهورش کورش است. در سینما دست آدم برای مثال زدن بیشتر است. اگر فهرستی از بازیگران جوان، بااستعداد و موفق این روزهای تئاتر، سینما و تلویزیون را در ذهن‌تان مرور کنید متوجه خواهید شد نقش والدین هنرمند و موفق، در تربیت فرزندان هنرمند و موفق چقدر پررنگ بوده است.
آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی دو فرزند هنرمند به نام‌های ستاره و خسرو تربیت کرده‌اند. جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد بازیگر قدرتمندی مثل باران کوثری تحویل سینما و تلویزیون داده‌اند. منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی فرزندی مثل پگاه آهنگرانی پرورش داده‌اند.

آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی دو فرزند هنرمند به نام‌های ستاره و خسرو تربیت کرده‌اند. جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد بازیگر قدرتمندی مثل باران کوثری تحویل سینما و تلویزیون داده‌اند. منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی فرزندی مثل پگاه آهنگرانی پرورش داده‌اند. مسعود کیمیایی و پولادش، داوود رشیدی، احترام برومند و لیلی، رضا بنفشه خواه و بیژن، انوشیروان ارجمند و برزو، بهزاد فراهانی و شقایق، محمدرضا شریفی‌نیا و مهراوه و ملیکا و خیلی‌های دیگر شاهد مثالی برای اثبات این قضیه هستند که متولد شدن در یک خانواده هنرمند اگرچه صددرصد ضامن موفقیت نیست، ولی تا حد زیادی شرایط رسیدن به آن را به شکل راحتی فراهم می‌کند.

بسیاری از اسامی موفق‌تر این فهرست مدت‌هاست به لحاظ شغلی از خانواده خود فاصله گرفته‌اند و با شهامت و پشتکار مشغول تجربه‌اندوزی در کنار دیگر بزرگان در آثار مختلف هستند. در واقع آن بخش از کارنامه این هنرمندها که کار با کارگردان‌ها و بازیگرانی غیر از اعضای فامیل را در بر می‌گیرد، محک و معیار اصلی برای سنجش کار آنها محسوب می‌شود.

اوضاع و احوال در خارج از ایران؟


داوود میرباقری نقش اصلی مرد اولین سریالش در شبکه نمایش خانگی را تحویل پسری می‌دهد که به نظر هنوز چندان آماده نقش‌آفرینی در کنار بازیگران حرفه‌ای و بزرگ‌تر نیست و بازی‌اش به علت یکدست نبودن با بازی دیگر بازیگرها، توی ذوق می‌زند و البته نگارش مشترک فیلمنامه را هم بر عهده دختر کم‌تجربه‌اش می‌گذارد تا هر دوی این عزیزان در کنار پدر تجربه کسب کنند و دست به آزمون و خطا بزنند.

آن هم خوب است. این قضیه در خارج از ایران و مشخصا در سینمای آمریکا هم بسیار رواج دارد و کم نیستند والدین مشهوری که فرزندان مشهوری هم تحویل جامعه هنر و سینما داده‌اند. مایکل داگلاس این روزها شهرت افسانه‌ای پدرش کرک را هم پشت سر گذاشته و هم وزن او اعتبار دارد. یا مثلا جین و پیتر فوندا به قدری اعتبار کسب کرده‌اند که روح پدر مرحوم‌شان «هنری» در گور نلرزد. پس وجود ژن هنر در وجود فرنگی‌ها هم از مدت‌ها قبل به اثبات رسیده؛ منتها با یک تفاوت نسبت به همتایان ایرانی.

تفاوتی که مسائل فرهنگی نشات می‌گیرد. جنس رابطه خانوادگی در ایران مقادیری عاطفی‌تر است و به همین دلیل، غلظت پارتی بازی نیز کمی بیشتر توی ذوق می‌زند. به عنوان مثال فرانسیس فورد کاپولای بزرگ در فیلم پدرخوانده ۳ از دختر (سوفیا کاپولا) و برادرزاده‌اش (نیکلاس کیج) صرفا در نقش‌های کم اهمیت و فرعی استفاده می‌کند، اما مسعود کیمیایی نقش اصلی فیلم‌های اخیرش را تقدیم پسرش پولاد می‌کند.

یا مثلا آنجلینا جولی و پدرش جان وویت غیر از یک مورد که آن هم به دوران کودکی دختر مربوط می‌شود، در کنار هم در فیلمی ظاهر نمی‌شوند، اما داوود میرباقری نقش اصلی مرد اولین سریالش در شبکه نمایش خانگی را تحویل پسری می‌دهد که به نظر هنوز چندان آماده نقش‌آفرینی در کنار بازیگران حرفه‌ای و بزرگ‌تر نیست و بازی‌اش به علت یکدست نبودن با بازی دیگر بازیگرها، توی ذوق می‌زند و البته نگارش مشترک فیلمنامه را هم بر عهده دختر کم‌تجربه‌اش می‌گذارد تا هر دوی این عزیزان در کنار پدر تجربه کسب کنند و دست به آزمون و خطا بزنند، آن هم در جریان ساخت اثری پرهزینه. لذا چنین مقایسه‌ای نشان‌دهنده این است که با وجود کمک والدین به منظور ورود فرزندانشان به این عرصه در همان آغاز کار، نمونه‌های خارجی کمی حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند و توجه‌شان معطوف به تربیت فرزندانی است که به لحاظ حرفه‌ای قرار است مستقل باشند.

جام‌جم

مریم بازدید : 44 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


راهنمای خرید لباس کودک
تماشای لباس‌های کوچولو و زیبا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پشت وی‌ترین فروشگاه‌های لباس کودک لبخند را بر لب بزرگتر‌ها می‌نشاند. خرید لباس کودک برای بزرگتر‌ها سرگرم کننده و جالب است و شاید به همین علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‌های مختلف برای کودکان لباس هدیه می‌آورند.

اما هنگام خرید لباس کودک لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد.

اگر قصد خرید لباس کودک را دارید، بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید و پیش از خرید به این ۱۵ نکته توجه کنید:


۱) کودکان در حال رشد هستند. اندازه های شان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان برای شان کوچک می شود بنابراین لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید. راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباس های راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. دقت کنید لباس در قسمت های یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند را می توان مدت بیشتری استفاده کرد. برای این منظور می توانید شلوارها و سارافون های پیشبندی با سگک های قابل تنظیم را انتخاب کنید.


۲) کودکان لباس های شان را زود کثیف می کنند. غذا را روی لباس شان می ریزند و لکه های شکلات و بستنی روی لباس شان دیده می شود. همچنین بیشتر ساعات روز مشغول بازی هستند و لباس هایشان را خاکی و کثیف می کنند. هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباس هایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس شویی را داشته باشد.

۳) هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه می روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه می شود لباس های زیر و لباس هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.


۴) اگر کودک در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند و امکان دسترسی راحت تر به پوشک در آنها وجود دارد.


۵) اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه می رود، لباس هایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند.


۶) اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباس هایش را خودش بپوشد، لباس هایی که پوشیدن و درآوردن آن برایش راحت است را انتخاب کنید. این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می شود. به جای شلوارهای زیپ دار و سگک دار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید. به جای لباس های دکمه دار، لباس های چسبی و زیپ دار را انتخاب کنید. بستن و باز کردن بست های چسبی برای کودک راحت است. اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت تر می تواند زیپ لباس را باز و بسته کند.


۷) لباس های ساده برای کودکان مناسب ترین انتخاب هستند. لباس های سگک دار و لباس هایی که روی آنها تور، رمان و مهره های رنگی وجود دارد برای کودکان مناسب نیستند چون ممکن است دست کودک در آنها گیر کند یا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد.


۸) دکمه ها و بست های لباس را کنترل کنید. لباس هایی که بست های محکم داشته باشد را انتخاب کنید چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه های لباس کودک را باز و بسته کنید. لباس هایی که دکمه هایشان راحت باز نمی شود و امکان شکستن و افتادن دکمه هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید.


۹) تحرک بچه ها زیاد است. پس بهتر است لباس هایی برای آنها انتخاب کنید که گشاد و راحت باشد و امکان حرکت و تحرک در آنها وجود داشته باشد. بچه های کوچک تر معمولا در لباس های سرهمی احساس راحتی می کنند.


۱۰) سر کودکان نسبت به بدن شان بزرگ است. اگر می خواهید لباس هایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباس های جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که می خواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه های فشاری دارند را انتخاب کنید.


۱۱) روند رشد کودکان با هم متفاوت است. برای خرید لباس کودک به اطلاعات برچسب روی لباس اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودک تان را همراه داشته باشید.


۱۲) رنگ های شاد را برای کودک تان انتخاب کنید. رنگ های تند اصلی برای کودکان دختر و پسر مناسب است.


۱۳) اگر می خواهید برای کودک کلاه بخرید، کلاه های لبه دار را انتخاب کنید تا علاوه بر محافظت از سر کودک پوست صورت او را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کند.


۱۴) به سلیقه کودک هم توجه کنید. گاهی وقت ها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است. می توانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید.


۱۵) نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباس ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد و ترجیحا زیر نور خورشید خشک کنید

مای جم

مریم بازدید : 41 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



یکی از مسائل مربوط به نگهداری و مراقبت از گیاهان، انتخاب خاکی خوب و مناسب است که گیاه بتواند در آن به خوبی و با کمترین مشکلات رشد کند. زیرا گیاهان آب و مواد غذایی خود را اکثرا از طریق ریشه‌ها و از خاکی که در آن کاشته شده‌اند جذب می‌کنند. در این نوشتار، مواردی همچون تعریف خاک، آشنایی با بافتهای خاک و مواد مختلفی که در تهیه مخلوطهای خاکی به کار می‌روند برای علاقه‌مندان به نگهداری گل و باغبانی در خانه بیان شده است.

اصولا خاک مخلوطی از مواد معدنی و آلی است که در نتیجه تجزیه و تخریب و هوازدگی سنگها بوجود میآید. ذرات تشکیل دهنده خاک ، بافت آنرا تعیین می کند. یعنی هر وقت گفت می شود بافت خاک مثلا سبک یا سنگین است، اشاره به این دارد که چه ذراتی با چه اندازه هایی در خاک وجود دارند. هر مقدار که اندازه ذرات خاک درشت تر باشد، بافت خاک سبک تر و هرمقدار که اندازه ذرات ریزتر باشد بافت خاک نیز سنگین تر است.

ذرات درشت خاک معمولا توانایی جذب و نگهداری عناصر گیاهی و همچنین رطوبت را ندارن اما چنین خاکهایی از زهکش بسیار خوب و تهویه هوای عالی برخوردار هستند .

ذرات ریزتر (خاکهای سنگین) از عناصر غذایی بیشتری برخوردار هستند و مواد موجود در اطراف ساختار ذرات آنان به تدریج مورد استفاده گیاهان قرار میگیرد اما از طرفی توانایی عبور آب از خود و به بیان دیگر زهکش مناسب ندارند. ذرات خاک را بر اساس اندازه ای که دارند در سه گروه عمده می توان قرار دااد.

تقسیم بندی ذرات خاک

ذرات خاک را می توان بر اساس اندازهآنان در سه گروه قرار داد:

شن که قطر ذرات آن بین 2 تا 0.05 میلیمتر است

سیلت که قطر ذرات آن 0.05 تا 0.0002 است

رس که شامل ذراتی با قطر کمتر از 0.0002 میلیمتر است.

خاک شنی چیست؟ این خاک دارای ذرات شن بیش از سیلت رسد است و حدود 80٪ الی 100٪ این نوع خاک از شن تشکیل شده است. در واقع خاک سبک است که تهویه و زهکش خوبی دارد اما توانایی نگهداری رطوبت را ندارد، به سرعت خشک میشود و از نظر مواد غذایی نیز فقیر است.


در خاکهای شنی بعد از مشت کردن توده خاک مرطوب و باز کردن دست، توده خاک نیز از هم می پاشد و شکل خاصی را به خود نمی گیرد.

خاک رسی چیست؟ میزان رس آن از سیلت و شن بیشتر است و حدود50٪ الی 100٪ خاک را تشکیل می دهد. چنین خاکهایی از جمله خاکهایی با بافت سنگین هستند که تهویه اندکی دارند و رطوبت را در خود نگه می دارند و اگر مرطوب شوند بسیار می توانند فشرده شوند. اگرچه از نظر مواد غذایی غنی تر از خاکهای شنی هستند اما از نظر تهویه و زهکش نامناسب می باشند.

در خاکهای رسی ، رد انگشتان دست بر روی توده خاک مرطوب باقی می ماند و ساختن گلوله گلی از این نوع خاک بسیار آسان است.

 

خاک لوم چیست؟ لوم خاکی است که دارای 30-10٪ رس، 50-30٪ سیلت و 50-25٪ شن باشد.یعنی این خاک خصوصیات هر سه گروه این ذرات را دارد. در واقع خاک لوم یکی از انتخابهای ایده آل برای گیاهان است درحالیکه خاکهای شنی و یا رسی یعنی خاکهایی که قسمت بیشتر آنان از شن یا رس تشکیل شده است نیاز به اضافه کردن موادی دارند که بافت آنها را متعادل تر کند.

 

در خاک لومی، بعد از فشرده کردن توده خاک و باز کردن دست اگرچه توده خاک تا حدودی شکل می گیرد اما به تدریج بر روی آن ترک افتاده و قسمتهای آن از هم جدا می شود.

 

 

 

بافت خاک را چگونه تعیین کنیم؟اگرچه برای تعیین خاک آزمایشهایی وجود دارد اما معمولا انجام دادن آنان نیازمند دانستن روشهایی علمی همانند تهیه سوسپانسیون خاک و استفاده از دستگاه هایی همانند هیدورمتر است و بعید است تمامی افراد با این مسائل و روشها آشنایی داشته باشند بنابراین در این جا روشی را توضیح می دهم که به سادگی بتوان به شکل تقریبی بافت خاک خود را تشخیص دهید و این روش برای محیط خانه و گلدانهایی که دارید کارآمد است. ابتدا توده خاک مورد نظر خود را کمی مرطوب کنید به شکلی که رطوبت به تمامی قسمتهای آن برسد اما خاک خیس و گل آلود نشود. سپس یک مشت از خاک را برداشته و در میان دست خود بفشارید. بعد دست خود را باز کنید. اگر توده خاک شکل نگرفته بود و بعد از باز کردن دستتان، قسمتهای آن از هم جدا شدند ، این خاک از نوع سبک و شنی است. البته توجه داشته باشید که منظور از شنی بودن خاک عدم وجود ذرات دیگر نیست بلکه این به معنی سبک بودن و حضور حداکثری ذراتی هم اندازه شن است. اما اگر بعد از اینکه دست خود را باز کردید، توده خاک به هم فشرده باقی مانده بود و حتی رد انگشتان دست خود را بر روی قسمتهایی از آن مشاهده کردید ، این به معنی رسی بودن و سنگین بودن خاک است. در مورد خاک لوم زمانی که دست خود را باز می کنید اگرچه توده خاک شکل خود را تا حدودی حفظ می کند اما به تدریج قسمتهایی از آن از توده اصلی جدا می شوند و توده خاک شکل خود را در نهایت از دست می دهد.

 شهرزاد رضائیان / جام جم

مریم بازدید : 45 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



زولبیا را همه ما ایرانی‌ها می‌شناسیم. این شیرینی نه تنها در ایران که در مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه رواج دارد. در مصر، خمیرهای پفکی سرخ شده در روغن درون شربت قند خیس می‌خوردند تا شیرین شوند. به شربت رنگ غذای قرمز یا زرد نیز اضافه می‌کنند و روی آن دارچین یا شکر می‌پاشند. طرز تهیه نوع مصری زولبیا را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای ۶ نفر

برای شربت:

• ۵ پیمانه شکر
• ۲ و ¼ پیمانه آب
• نصف آب یک عدد لیموترش
• یک قاشق غذاخوری گلاب

برای خمیر:

• ۴ پیمانه آرد کامل
• نصف قاشق چایخوری نمک
• نصف آب یک عدد لیموترش
• ۲ و ۲/۳ پیمانه آب گرم
• روغن سرخ کردنی

طرز تهیه

۱. برای تهیه شربت، در یک قابلمه کوچک شکر، آب و آب لیموترش را با یکدیگر مخلوط کنید. آن‌ها را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیم‌جوش و غلیظ شود. حدود ۱۰ دقیقه کافی است. گلاب را اضافه کنید و چند ثانیه روی حرارت هم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.


۲. برای تهیه مایه زولبیا ، در یک کاسه متوسط، آرد، نمک و خمیرمایه را با یکدیگر مخلوط کنید. به آرامی آب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر یکدست شود و به حالت چسبندگی برسد. در این مرحله، روی خمیر را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید حدود یک ساعت و نیم در جای گرم بماند تا خمیر ور بیاید.


۳. خمیر را یک بار هم بزنید و دوباره روی آن را بپوشانید و ۳۰ دقیقه دیگر کنار بگذارید تا ور بیایید.


۴. داخل قابلمه را تا نصفه از روغن پر کنید. روغن که داغ شد، دو قاشق غذاخوری از ماه را درون آن بیندازید تا پف کند و طلایی شود. سریع آن‌ها را از روغن بکشید و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود.


۵. می‌توانید مایه را داخل قیف شیرینی پزی بریزید و سپ داخل روغن داخل به شکل دلخواه بریزید. زولبیا‌ ها را چند ثانیه در شربت بخیسانید و کنار بگذارید

لقمه

مریم بازدید : 62 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (0)
 

 

پنل های خورشیدی تولید الکتریسیته

  • ارسال شده:۱۲ مهر ۱۳۹۲  

وارد کننده پنل های خورشیدی تولید الکتریسیته گلوبال تجارت : وارد کننده اصلی پنل های خورشیدی تولید الکتریسیته در ایران گلوبال تجارت نامی است تجاری ب...

مریم بازدید : 48 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

واگذاری رتبه آماده پیمانکاری – فروش رتبه 5

  • ارسال شده:۹ آبان ۱۳۹۲  

واگذاری ، فروش و اجاره رتبه پیمانکاری جهت شرکت در مناقصات فروش رتبه 5 راه و ساختمان فروش رتبه ابنیه و تاسیسات فروش رتبه ابنیه و نفت و گاز فروش...

مریم بازدید : 54 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)
 

 50 هزار تومان

طراحی چت روم با تمامی امکانات فقط با 50 هزار تومان...

  • ارسال شده:۹ آبان ۱۳۹۲  

طراحی چت روم با تمامی امکانات و پشتیبانی 24 ساعته فقط با 50 هزارتومان؛ کاملاً ارزان تر زا همه جا!!! امکانات و برنامه های مدیریتی چت روم: *** هاس...

مریم بازدید : 51 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)
 

 25,500,000

پژو 206 صندوقدار”وي 1″ خيلي تمييز مدل...

  • ارسال شده:۲۷ تیر ۱۳۹۲  

**** بينهايت جوان پسند ورنگ شيك **** **** دروگلگير سمت شاگردرنگ **** **** 4 حلقه لاستيك نوبارينگ اسپرت * **** ****فني مطلوب **** ****كاركرد 140هزا...


 

 27,500,000

پژو 206 بادمجاني خيلي تمييز مدل 89

  • ارسال شده:۲۷ تیر ۱۳۹۲  

**** بينهايت جوان پسند ورنگ شيك **** **** بدون رنگ(برگه كارشناسي ) به شرط كارشناس شما **** **** لاستيك جلو 90% ولاستيك عقب 85% **** ****فني بسيارسا...

مریم بازدید : 54 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 توافقی

گروه ارکستر و دي جي براي مجالس عروسي،نامزدي و تولد...

  • ارسال شده:۱۵ مرداد ۱۳۹۲  

برگزاري موزيك مجالس عروسي ،نامزدي،تولد و مهماني هاي شما به همراه نورپردازي كامل و گروه حرفه اي- موزيك زنده ، دي جي ، پلي بك كببرد ، پركاشن ، درامز ،...


 

 توافقی

خدمات موزيك و نورپردازي مجالس

  • ارسال شده:۱۵ مرداد ۱۳۹۲  

شب رويايي و به ياد ماندني را با كمترين هزينه و بهترين كار براي شما سال ها تجربه و اجراي حرفه اي موزيك زنده, اركستر, دي جي (DJ )به همراه صدا و نور پرد...


 

 توافقی

خدمات DJ دي جي ، نورپردازي و موزيك مجالس

  • ارسال شده:۱۵ مرداد ۱۳۹۲  

خدمات موزيك مجالس اجراي حرفه اي موزيك زنده, اركستر, دي جي DJ به همراه صدا و نور پردازي حرفه اي- با نمونه كار ارايه موزيك براي مراسم عروسي- عقد- مراس...

مریم بازدید : 41 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)
 

 

آكوستيك برتر __ سقف كاذب ( click )

  • ارسال شده:۹ آبان ۱۳۹۲  

طراحي ، فروش و اجراي سقف هاي كاذب ( click ) با تايل آكوستيكي ، upvc ، pvc ، روكش pvc ، آلومينيوم ، mdf و ... قابل اجرا در ادارات ، فروشگاه ها ، رستورا...


 

 

آكوستيك برتر __ عايق صوتي

  • ارسال شده:۹ آبان ۱۳۹۲  

مشاوره ، فروش و نصب عايق هاي صوتي ( انواع فوم ، ابر اسفنجي ، تايل آكوستيك ، پشم سنگ و ... ) در استوديوها ، سالن هاي تيراندازي ، اتاق جلسات ، سالن كنفر...

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 256
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 411
  • بازدید سال : 3,437
  • بازدید کلی : 27,819