loading...
ترول فارسی خنده دار
تبلیغات بنری
مریم بازدید : 64 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)



اولین کاری که برای شروع یک دعوای حقوقی باید انجام دهید تهیه دادخواست است. دادخواست شناسنامه دعوای شماست و بسیاری از تصمیمات دادگاه بسته به نکاتی است که در متن دادخواست ذکر کرده اید. بنابراین وسواس در نوشتن دادخواست حتی اگر منجر به این شود که مدتی از وقت شما را بگیرد میتواند مفید باشد. در ادامه آنچه که باید در نوشتن یک دادخواست کامل مورد توجه قرار دهید بررسی شده است.

به گزارش جام جم سرا به نقل از مرکز آموزشهای همگانی قوه قضائیه، هنگامی که شخصی می‌خواهد علیه فرد دیگری اقامه دعوا کند به عنوان خواهان شناخته می‌شود و باید درخواست خود را به عنوان خواهان در برگه چاپی مخصوصی قید کند که به آن دادخواست می‌گویند به عبارت دیگر دادخواست بیان ادعا نزد مراجع قضایی در اوراق مخصوص است.

لازمه رسیدگی به دعاوی حقوقی در دادگستری تقدیم دادخواست از سوی مدعی است. دادخواست را می‌توان از محل فروش اوراق قضایی واقع در کلیه دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضایی در سراسر کشور تهیه کرد. فرم دادخواست را می‌توان از محل فروش اوراق قضایی واقع در تمامی دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضائی در سراسر کشور تهیه کرد در نقاطی که چندین شعبه وجود دارد دادخواست به دفتر دادگاه به دفتر شعبه اول تسلیم می‌شود.

دادخواستهای الکترونیکی

دادخواست حتما باید در فرم‌های کاغذی موجود تقدیم شود. در حال حاضر اگر فرم را از سایتی پرینت بگیریم آن را از ما نمی‌پذیرند و دادخواست تنظیم شده معتبر نخواهد بود اگر چه اخیرا دیده شده در راستای الکترونیکی‌شدن نظام قضایی بعضی دعاوی به صورت الکترونیکی تنظیم و ثبت می‌شود.

مریم بازدید : 37 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)



اگر شما هم قصد ازدواج دارید، باید بدانید که سند ازدواج را نباید بدون مطالعه امضا کرد؛ بخصوص درباره ازدواج و شروط ضمن عقد آن. یادتان باشد که هر شرطی را نمی‌توان در سند ازدواج قید کرد. پس حتما بسته پیشنهادی ما را در این زمینه بدقت مطالعه کنید تا در آینده از بروز پشیمانی حذر کرده باشید.

شروط ضمن عقد

خصوصیات شرایط ضمن عقد نکاح

در قوانین 2 نوع شروط برای عقد نکاح وجود دارد : شروط باطل و شروط صحیح.

شروط باطل کننده عقد

این شروط به 2 قسمت تقسیم می‌شوند، شروط باطلی که مبطل یا مفسد عقد است و شروط باطلی که مبطل عقد نیست و فقط شرط را باطل می کند. شروط باطل ممکن است آنقدر تاثیر گذار باشد که عقد را هم باطل کند و یا ممکن است در آن حد تاثیرگذار نباشد و فقط خود شرط باطل باشد و عقد صحیح باقی بماند. از شروط باطلی که مبطل عقد نیست، شرطی است که غیر مقدور باشد و قدرت بر انجام آن وجود نداشته باشد. برای مثال مردی به خواستگاری زنی می رود و زن شرط می کند که مرد باید از بالای برج میلاد به پایین بپرد و یا شرط اینکه آقای داماد ماشین بزرگی را با یک دست بلند کند، این شرط به طور واضح، غیرمقدور است و مرد قادر نیست که بدون تجهیزات از بالای برج بپرد و یا از عهده بلند کردن وزن سنگین یک ماشین آن هم با یک دست بر نمی آید. این شرط غیر مقدور مطلق است و هیچ کس نمی‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد.

شرط دیگری که از شروط باطل و غیر مبطل محسوب می شود، شرط بی نفع و فایده است. به این معنی که منفعت عقلایی برای شخص ندارد و باطل است. برای مثال شرط اینکه مرد هنگام عقد، مسافت بین کرج تا تهران را با پای پیاده طی کند. این کار چون نفع عقلانی ندارد، باطل است و در نهایت شرط غیر مشروع هم باطل است. یعنی شرطی که خلاف شرع و قانون و اخلاق حسنه باشد.

اما از شروطی که باطل و مبطل هستند، شرط خلاف مقتضای ذات عقد است. برای مثال ثمره بیع و معامله، تملیک است. شخصی که ماشینی را خریداری می کند، مالک ماشین می شود و فروشنده مالک پول. حال اگر فروشنده برای خریدار شرط کند که ماشین را می فروشم به شرط آنکه مالک نشوی، چنین شرطی خلاف مقتضای ذات عقد است. این شرط نه تنها باطل است، بلکه مبطل عقد هم هست. حال اگر درازدواج طرفین شرط کنند که صیغه محرمیت را بخوانند اما محرم نشوند و رابطه زوجیت برقرار نکنند، این شرط خلاف مقتضای ذات عقد است و می توان گفت چنین شرطی به ارکان اساسی عقد لطمه وارد می کند و به نوعی قصد طرفین مخدوش می شود. بنابراین نه تنها شرط باطل است، بلکه عقد هم باطل می شود که به آن شرط خلاف مقتضای ذات عقد گفته می شود. در مواقعی که شرطی خلاف مقتضای اطلاق عقد باشد، مثلا طرفین شرط کنند که مسکن آنها در مکان و یا شهر خاصی باشد، این شرط اشکالی ندارد. اما اگر شرطی خلاف مقتضای ذات عقد و چیزی که طرفین می خواهند با عقد به آن برسند، باشد، نقض غرض شده و شرط باطل و مفسد است.

شرط دیگری هم هست که جهل به عوضین پیش می آورد و باطل و مبطل است. یعنی شرطی بگذاریم که عوضین برای ما مجهول شود و معامله به تعبیر فقهی غرری شود.

شروط صحیح عقد نکاح

این شروط هم به 3 قسمت تقسیم می شود: شرط صفت، شرط فعل و شرط نتیجه. به این موارد در ماده 234 قانون مدنی اشاره شده است. هم در ماده 11 و 19 قانون مدنی و هم در قباله ازدواج، شروطی مطرح است که این شروط هیچ اشکالی ندارد. طرفین می‌توانند شروطی که خلاف مقتضای عقد نباشد و منفعت عقلایی دارد و مشروع است را با یکدیگر تراضی کرده و ملزم هستند که طبق قاعده "المومنون عندالشروطهم" به شروط دوازده گانه و شروط ضمن عقد وفادار باشند. نمونه هایی از شروط ضمن عقد عبارتند از: شرط ادامه تحصیل، اشتغال زوجه، وکالت زوجه در صدور جواز خروج از کشور، تقسیم اموال موجود بین زن و شوهر بعد از جدایی و وکالت مطلق زوجه درطلاق. در مجموع هر شرطی که مخالف با شرع و اخلاق حسنه و قوانین عمومی نباشد، درج آن درقباله ازدواج بدون اشکال است و گاهی ضمانت اجرایی قوی دارند که زوجه در صورت فقدان آن موارد، به استناد آنها می تواند حق طلاق بگیرد. اما زوجین نمی توانند هر شرطی را که می خواهند در عقد قید کنند.

تاثیر شروط صحیح ضمن عقد

طرفینی که قصد ازدواج دارند، باید عاقلانه انتخاب کنند و عاشقانه زندگی کنند. متاسفانه در بعضی از موارد، طرفین عاشقانه انتخاب می کنند، یعنی چشمشان را روی همه چیز می بندند و بعد که وارد زندگی شدند، عاقلانه زندگی می کنند و تازه می خواهند شروطی که ضمن عقد گذاشته اند بررسی کنند که مشکل ساز می شود. اما اگر قبل از ازدواج چشمانشان را باز کنند و عاقلانه شروط و مسیری را که می خواهند طی کنند و خواسته هایی که دارند را مطرح کنند و بعد از قبول آن عاشقانه زندگی کنند و چشمانشان را ببندند، دیگر با مشکل روبرو نخواهند شد. درحال حاضر اکثر جوان ها عاشقانه زندگی می کنند و تحت هر شرایطی و با وجود مخالفت های خانواده، می خواهند فقط با هم ازدواج کنند، بعد از گذشت اندک زمانی، به مشکل بر می خورند و مترصد یک ضعف و نقصی هستند و همان را بزرگ می کنند و پیگیر طلاق می شوند.

بنابراین بهتر است که زوجین از این مشکل پیشگیری کنند و قبل از عقد، همه شرایط را به دقت ببینند و خواسته‌ها را مطرح کنند و بعد از آن مسایل را عاقلانه با یکدیگر در میان بگذارند. اکثریت مردها هنگام امضا سند ازدواج، آن را به خوبی نمی‌خوانند و اطلاعی از آن ندارند و بعدها متوجه می شوند که به خاطر اشتباهی، محکومیت و یا سوء رفتار و معاشرتی، همسرشان به استناد همان امضاهایی که ندانسته کرده اند، درخواست طلاق می دهد. سر دفترها هم طبق قانون مکلف هستند که هر بند از شروط عقدنامه را به زوجین تفهیم کنند. بنابراین بهتر است که قبل از ازدواج، با یک مشاورازدواج و یا خانواده مشورت کنند و با چشمی باز، عاقلانه تصمیم به بستن پیوندی مقدس اخذ کنند.

زن مالک مهر است

طبق قانون به مجرد عقد، زن مالک مهر است و در همان لحظه می تواند مهریه اش را مطالبه کند و مرد هم چون دینی برگردنش است، موظف است آن را پرداخت کند. چقدر خوب است که به تعبیر قرآن، مهر را به صورت پیشکش و هدیه و با مهربانی پرداخت کنند. نه اینکه مهریه ها به اهرم فشاری در مجاری دادگاه ها تبدیل شود و با کمک مراجع قضایی آن هم نه یکدفعه بلکه ذره ذره و قطره قطره و به صورت اقساط، آن هم نه از باب اختیار، بلکه با اجبار و اکراه، مهریه را بپردازند. اگر قبول کنیم که مهریه هدیه مرد به زن است، بنابراین باید همان ابتدای ازدواج آن را به زن تقدیم کرد.

 آموزشهای همگانی قوه قضائیه

مریم بازدید : 42 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)


راه و رسم صحیح پوشیدن کت و شلوار برای خوشتیپ شدن
اگر درست پوشیدن را یاد بگیرید بقیه چیز‌ها هم درست می‌شوند. چه کارمند اداری باشید و چه شغل آزاد داشته باشید، دانستن نکات خرید و از همه مهم‌تر پوشیدن کت و شلوار صحیح برای بدن شما، سنگ بنای اولیه خوشتیپی محسوب می‌شود.

کت و شلوار جزو پوشاک از مد نیفتادنی و انعطاف پذیر برای هر موقعیتی است. اگر آداب اولیه آن را بدانید، خودتان از پس جزئیات آن برمی‌آئید:

۱. کت و شلوار خوب چه شکلی است؟
وقتی فردی را می‌بینید که در پوشیدن کت و شلوار، هوشمندانه رفتار کرده در واقع به چیزی بیشتر از مردی با لباس شیک می‌نگرید؛ راز او فقط در دوخت کت و شلوار نیست. کل تیپ او هوشمندانه، با اعتماد به نفس و جمع و جور است.

۲. امروز بیشتر از همیشه بحث اندازه بودن مطرح است.
این شعاری است که این روز‌ها مجله GQ در هر شماره‌اش آن را تکرار می‌کند. مهم نیست که چه مدل کت و شلواری می‌پوشید و یا چقدر برای آن هزینه می‌کنید، پارچه‌اش فلانل باشد یا راه راه نخی، دو دکمه باشد یا سه دکمه، خیلی‌ها را دیده‌ایم که کت و شلوار درستی خریده‌اند و پول زیادی برایش داده‌اند، ولی‌‌ همان کت و شلوار‌ها به تن آن‌ها زار زده است. حتی دیده‌ایم که کت و شلوار ارزان و خوشدوخت روی تن بعضی‌ها چند میلیونی به نظر می‌رسد. مهم این است که کت و شلوار روی تن فرد بنشیند، در غیر این صورت پوشیدن آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سوال اینجاست که اندازه درست و مناسب کدام است و چطور اندازه بدنمان را بدست آوریم؟

 

مریم بازدید : 44 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



یکی از آسیب‌های اجتماعی که افزایش روز افزون آن د‌ر جامعه امروزی ، پیامد‌های مخرب و منفی بر فرد‌، خانواد‌ه و جامعه گذاشته، فرار د‌ختران نوجوان از خانه است که باعث نگرانی‌های خانواد‌ه‌ها و جامعه شد‌ه است.

فرار از خانه به هر د‌لیلی، متاسفانه پد‌ید‌ه‌ای است که می‌تواند‌ باعث افزایش جرم و جنایت د‌ر جامعه شد‌ه و امنیت و سلامت اجتماعی را به خطر اند‌ازد‌ و پیامد‌های مخرب و منفی آن به سختی قابل جبران است یا هرگز قابل جبران نیست.

زمینه ساز این فرار عوامل متعد‌د‌ی هستند‌ و نمی توان گفت که خانواد‌ه، جامعه یا خود‌ فرد‌ به تنهایی د‌ر بروز این پد‌ید‌ه اجتماعی موثر هستند‌.


 عواملی که د‌ر بروز این پد‌ید‌ه اجتماعی د‌خیل بود‌ه عوامل اقتصاد‌ی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... است.


یکی از این عوامل د‌ر فرار د‌ختران اختلالات شخصیتی مثل پرخاشگری ، ناسازگاری، اضطراب و افسرد‌گی و از جمله عوامل د‌یگر، علل خانواد‌گی می‌باشد‌، همه ی ما می‌د‌انیم که خانواد‌ه پیکره اصلی جامعه است و نقش مهمی د‌ر تربیت فرزند‌ان د‌ارد‌ ،پد‌ر و ماد‌ر می‌توانند‌ با ایجاد‌ یک رابطه سالم و د‌وستانه با فرزند‌ خود‌ و توجه کرد‌ن به نیازهای جسمی و روحی روانی، آنها را از نظر شخصیتی سالم به بار بیاورند‌.، بنابراین عد‌م توجه والد‌ین به موارد‌ تربیتی فرزند‌ان ، اعتیاد‌ والد‌ین،طلاق، زند‌گی با ناپد‌ری یا ناماد‌ری، خشونت والد‌ین، تبعیض بین فرزند‌ان د‌ختر و پسر، تعصبات د‌ست و پا گیر ، ضعیف بود‌ن اعتقاد‌ات مذهبی هر کد‌ام به سهم خود‌ تأثیر بسزایی د‌ر بروز این پد‌ید‌ه می‌گذارد‌.


از جمله علل اجتماعی موثر د‌ر این پد‌ید‌ه ، بروز ناهنجاری‌هایی مثل بد‌حجابی و مد‌گرایی، فقر اقتصاد‌ی، رسانه‌های گروهی مثل راد‌یو و تلویزیون ، وسایل ارتباط جمعی مثل ماهواره و اینترنت است. البته شایان ذکر است که استفاد‌ه صحیح از این وسایل نه تنها باعث فرار د‌ختران نمی شود‌ بلکه باعث افزایش علم و آگاهی آنان د‌ر هر زمینه می‌شود‌.
به هر حال پد‌ید‌ه خانه گریزی گر چه د‌ر نظر اول ممکن است یک پد‌ید‌ه فرد‌ی باشد‌ اما با توجه به پیامد‌های سوء آن د‌ر جامعه تبد‌یل به یکی از آسیب‌های اجتماعی شد‌ید‌ شد‌ه است و به نظر می‌رسد‌ که برای مقابله با این مشکل نیاز به همکاری همه آحاد‌ جامعه است، باید‌ برنامه‌ریزی صحیح توسط ارگان‌های ذی ربط صورت بگیرد‌ ، لازم است که د‌ر مورد‌ خانواد‌ه هایی که مشکلات اقتصاد‌ی د‌ارند‌ یا خانواد‌ه‌های بد‌ سرپرست و بی سرپرست که نیاز به حمایت خاص از طرف نهاد‌های مربوطه د‌ارند‌ اقد‌امات خاص صورت بگیرد‌ .


با توجه به اینکه زنان و د‌ختران قشر آسیب پذیر جامعه هستند‌ و با توجه به سنتی بود‌ن جامعه ما که باعث می‌شود‌ اگر د‌ختران ما به هر د‌لیلی از خانه فرار کنند‌  با بازگشت د‌وباره آنان به خانواد‌ه د‌یگر آن احترام و ارزش قبل را ند‌اشته باشند‌،لذا برطرف کرد‌ن زمینه‌های فرار و استفاد‌ه از مشاوران با تجربه د‌ر مد‌ارس می‌تواند‌ از جمله عوامل پیشگیری از خانه گریزی د‌ختران باشد‌. به طور کلی همه جامعه از جمله خانواد‌ه‌ها ، آموزش و پرورش، صد‌ا و سیما، بهزیستی، مد‌رسه وغیره هر کد‌ام سهم بسزایی د‌ر پیشگیری این پد‌ید‌ه ایفا می‌کنند‌.

 فاطمه خاکباز (کارشناس آموزش و پرورش)

جام جم

مریم بازدید : 30 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



وبسایت ها، برنامه های تلفن همراه، کتاب های اینترنتی، جوامع مطالعه آنلاین و مترجم های آنلاین همه و همه گزینه های خوبی برای یادگیری زبان هستند. ولی آنقدر در اینترنت منابع مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارد.

وبسایت ها، برنامه های تلفن همراه، کتاب های اینترنتی، جوامع مطالعه آنلاین و مترجم های آنلاین همه و همه گزینه های خوبی برای یادگیری زبان هستند. ولی آنقدر در اینترنت منابع مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارد که زبان آموزان گاهی وقت زیادی را صرف امتحان کردن وبسایت های جدید می کنند تا بهترین آنها را پیدا کنند.

مطالعه زبان یک سرگرمی همگانی نیست و فقط یک روش خاص برای یادگرفتن زبان های مختلف وجود ندارد که همه مجبور باشند همان روش را بکار ببرند. برای سلایق و سنین مختلف متدهای زیادی وجود دارد.

در زیر وبسایت های مشهور دنیا برای یادگیری زبان های خارجی بطور آنلاین را معرفی نموده ایم که لازم نیست هیچ هزینه ای برای یادگیری زبان به آنها پرداخت کنید. هرچند که زبان آموزان حرفه ای می توانند با پرداخت مبلغی پول، کلاس های فوق العاده این وبسایت ها را نیز بگذرانند.

1. وبسایت Duolingo

این وبسایت که سابقاً فقط به صورت دعوتی بود، در حال حاضر یکی از مشهورترین منابع مطالعه زبان است که بطور رایگان در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است. زبان آموز واژگان را یاد می گیرد و از طریق خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن، و گرفتن راهنمایی در مورد گرامر، با این واژگان جمله سازی می کند.

نقاط قوت: گرافیک این وبسایت باعث می شود که یادگیری شما منظم و جالب باشد. درس ها به صورت فلوچارت ارائه می شوند و کاربران می توانند بازیافت واژگان خود را مشاهده کنند و بر آن اساس، درس های آینده را بگیرند.

نقاط ضعف: تا به امروز این وبسایت درس هایش را فقط به 6 زبان که همه آنها اروپایی هستند ارائه داده است.

مریم بازدید : 77 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

 

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

هر کسی می تواند چند حباب به درخت آویزان کند و این کاری ندارد، ولی درخت کریسمس وقتی زیبا دکوره می شود، که روحیه کریسمس را در بیننده آن بیدار کند. با روش ها و راهنمایی های زیر، درخت کلاسیک و شیکی برای کریسمس خود درست کنید.

1. یک درخت خوب انتخاب کنید.

درخت شما بوم نقاشی شماست، پس درخت خوبی انتخاب کنید. بعضی ها بو و نمای درخت کاج واقعی را ترجیح می دهند و دیگران ریسک نمی کنند و درخت مصنوعی انتخاب می کنند. هر درختی که انتخاب می کنید باید موارد زیر را به یاد داشته باشید:

•    شکل درخت باید خوب باشد. اگر درخت طبیعی انتخاب می کنید، به متقارن بودن شاخ و برگش دقت کنید. اگر درخت مصنوعی می خرید، هنگام تزئین باید شاخه هایش را خودتان کج کنید و شکل بدهید تا جا برای تزئینات باز شود.

•    پایه درخت و دامن آن را تنظیم کنید. برای درختان طبیعی باید پایه ای بزرگ با منبع آب کافی تهیه کنید تا وقتی آن را تزئین کردید آب ریختن داخل آن سخت نباشد. برای درخت دامنی پارچه ای درست کنید تا وقتی برگ های سوزنی آن حین تزئین ریختند، در نهایت به راحتی دامن را جمع کنید و ریخت و پاش را به حداقل برسانید.

•    اگر درخت مصنوعی می خرید، شاید بهتر باشد درختی بخرید که خودش لامپ های ریز داشته باشد. قرار دادن این لامپ ها میان شاخه ها برای بعضی ها سخت ترین مرحله تزئین است.



2. یک پالت رنگی انتخاب کنید.

پایبند ماندن به یک پالت رنگی خاص باعث می شود که درخت شما منسجم تر و کامل تر به نظر برسد. یادتان باشد که رنگ درخت با اتاقی که در آن قرار دارد تضاد فاحش نداشته باشد. رنگ های محبوب درخت کریسمس از قرار زیر هستند:

•    رنگ های کلاسیک کریسمس از جمله سبز و قرمز. درخت سبز کریسمس را با تزئینات قرمز کامل کنید.

•    رنگ های زمستانی مانند آبی، نقره ای و بنفش. با این رنگ های کریسمسی زمستانی و یخی درست کنید. اگر این رنگ ها را انتخاب کردید، تزئینات قرمز، زرد و طلایی بکار نبرید. لامپ های بی رنگ یا آبی در کنار آن ست کنید. می توانید از چیزهای سفید و نقره ای مانند کریستال های برف هم استفاده کنید.

•    رنگ های متالیک مانند طلایی، نقره ای و برنز. این رنگ ها را به راحتی می توان با رنگ های دیگر ست کرد.

•    رنگ های سرد (با ته رنگ های آبی) یا گرم (با ته رنگ های قرمز) را انتخاب کنید. این دو را مخلوط نکنید. یا رنگ های قرمز، نارنجی و طلایی انتخاب کنید یا رنگ های سردی مانند سبز، بنفش، آبی و نقره ای را بکار ببرید.



3. یک تم خاص انتخاب کنید.

بعضی ها برای درخت کریسمس شان، موضوع خاصی مانند فرشته ها یا دانه های برف انتخاب می کنند. این روش خوب و جالبی برای درست کردن کلکسیون روی درخت است. اگر تم خاصی برای درخت کریسمس خود ندارید اشکالی ندارد، خود کریسمس برای همه درخت ها کافی است.


4. حباب های تزئینی بخرید.

شاید سال های قبل حباب های زیادی خریده و آنها را در انبار برای سال بعد نگه داشته باشید. اگر دوست دارید حباب های جدیدی بخرید به نکات زیر توجه کنید:

•    به دنبال حباب های جعبه ای باشید. بیشتر فروشگاه ها این حباب ها را به صورت جعبه های با نیم جین یا یک جین حباب می فروشند. بدین ترتیب قیمت ها آنها نیز مناسب تر می شود.

•    حباب های مات یا براق انتخاب کنید. اگرفقط از یک رنگ برای تزئین درختتان استفاده می کنید، می توانید حباب ها را به صورت ترکیبی از مات و براق انتخاب کنید. در غیر این صورت یا براق استفاده کنید یا مات.

•    عاقلانه از سایزهای مختلف استفاده کنید. اگر می خواهید ریسک نکنید، حباب ها را به یک اندازه بخرید. اگر به مهارت خود مطمئن هستید، می توانید از سایزهای مختلف حباب ها را برگزینید.



5. لامپ های کوچکی بردارید.

بارقه های ریز نور بجای حباب های پلاستیکی بزرگ به شما کمک می کنند تا درختی جادویی درست کنید. یادتان باشد که این لامپ ها برای جلوه دادن به درخت هستند، نه برای زرق و برق.

•    سعی کنید لامپ های انتخاب کنید که چشمک زن نباشند و رقص نور نداشته باشند تا با تم انتخابی شما هماهنگی داشته باشند.

•    اگر می خواهید انتخاب بدون ریسکی داشته باشید، رنگ سفید یا آف-وایت را انتخاب کنید.


6. اول لامپ ها را آویزان کنید.

آویزان کردن رشته ها و ریسه های لامپ تقریباً سخت ترین بخش تزئین درخت کریسمس است. آن را درست انجام دهید تا درختی جادویی داشته باشید و تزئینات دیگر مکمل کارتان باشند و نیازی به تغییر مدل لامپ ها نداشته باشید. برای موفقیت در این کار به نکات زیر دقت کنید:

•    لامپ ها را از بالا به پایین آویزان کنید و آنها را در میان شاخه ها هل دهید تا سیم آنها پنهان شود.

•    بطور مساوی بین آنها فاصله دهید. از فاصله 3 متری به درخت نگاه کنید و کارتان را ارزیابی کنید و نقاط تاریک یا بسیار روشن را مرتب کنید.



7. نوارهای تزئینی و روبان ها را بیاویزید.

وقتی لامپ ها را آویزان کردید می توانید با نوارها و روبان ها کار تزئین را ادامه دهید. آنچه انتخاب می کنید به سلیقه شما بستگی دارد، ولی این موارد را به یاد داشته باشید:

•    از ریسه های زرورقی اجتناب کنید. این چیزها در نیمه قرن بیستم مد بودند و حالا از مد افتاده اند. اگر عاشق اینجور چیزها هستید می توانید ریسه های باریک تری بیاویزید.

•    قندیل های پلاستیکی خوب نمی ایستند. این قندیل ها نیز مانند ریسه های زرورقی دیگر مد نیستند.

•    مرواریدهای متالیک یا پلاستیکی معمولاً درخت را زیبا می کنند. ولی سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با پالت رنگی درختتان جور دربیاید. آنها را بطور مساوی بین شاخه ها تقسیم کنید.

•    از روبان هایی با عرض متوسط استفاده کنید تا هم از دور دیده شود و هم آنقدر پهن نباشد که از نزدیک گویی به درخت پیچیده شده است. پاپیون ها کوچک بزنید و آنها را در طول درخت تقسیم کنید.



8. بهترین و منحصر بفردترین چیز را نوک درخت نصب کنید.

قرار دادن وسیله تزئینی نوک درخت قبل از وسایل دیگر شاید عاقلانه به نظر نرسد، ولی اینطور به آن فکر کنید: شما که نمی خواهید آخرین وسیله تزئینی را وقتی نصب کنید که کل درخت پر از تزئینات و حباب های شیشه ای است و هر لحظه ممکن است از آن بالا درخت را واژگون کنید و همه چیز را بشکنید؟ نوع وسیله ای که برای نوک درخت انتخاب می کنید به تم درخت شما و ظاهر کلی آن بستگی دارد، محبوب ترین و رایج ترین انتخاب ها موارد زیر هستند:

•    ستاره

•    فرشته

•    پاپیونی زیبا

•    برگ ها و دانه های مقدس

•    دانه برف

•    صلیب مسیح



9. حباب ها و تزئینات شیشه ای را آخر از همه بیاویزید.

از آنجائیکه حباب ها ظریف ترین و شکننده ترین تزئینات هستند، بهتر است که آنها را برای مرحله آخر بگذارید. از بالا به پایین کار کنید و آنها را بطور مساوی تقسیم کنید. سعی کنید حباب ها حدود چند سانتیمتر داخل شاخه های درخت باشند و درست از نوک شاخه ها آویزان نکنید و بدین ترتیب عمق بیشتری به درخت بدهید. این موارد را نیز فراموش نکنید:

•    اگر حباب ها و تزئینات خاص را ترکیب می کنید، اول حباب ها را بیاویزید و سپس از آنها به عنوان پایه مدل درخت استفاده کرده و چیزهای خاص را بر اساس آنها آویزان کنید. بدین ترتیب درخت شما نمای منسجم تری خواهد یافت.

•    پایین درخت را در نظر داشته باشید. اگر فرزند کوچکی در منزل دارید، باید مراقب باشید که تزئینات در دسترس او نباشند که زود کنده شده و روی زمین بیفتند و بشکنند. قسمت های پایینی را بیشتر با لامپ و تزئینات دیگر پر کنید.

•    حتی می توانید از چیزهایی استفاده کنید که مخصوص درخت کریسمس نیستند. مثلاً آبنبات یا خوراکی های دیگری اضافه کنید که بچه ها دوست دارند. حتی چیزهای طبیعی مانند مخروط درخت کاج یا میوه ها انتخاب های خوبی هستند.

برترین ها

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

 چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟


چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

چطور درخت کریسمس را تزئین کنیم؟

مریم بازدید : 45 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم. در این مواقع لوازم آرایشي می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند.

یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرکار می‌تواند به کلی ظاهری متفاوت از ما بسازد، آنقدر که هر غریبه‌ای با یک نظر می‌فهمد که چقدر خسته‌ایم اما گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم و به همه جواب دهیم که چرا اینقدر خسته‌ایم. در این مواقع لوازم آرایشي می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند. البته باید قبل از هر کاری صورت‌تان را با آب سرد بشویید تا منقبض‌شدن رگ‌های زیر پوستی کمی حال پوست را جا بیاورد.

 بعد از شستن دست به کار شوید و خستگی‌ها را به روش‌هایی که برای‌تان می‌‌گوییم، بپوشانید.

 

1. باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد پر کنید، چراکه وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب‌توجه نمی‌کند.

2. کانسیلر روشن‌کننده بزنید: با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و بعد به سمت بینی محو کنید. حواس‌تان باشد که نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید.

3. سایه قهوه‌ای بزنید: باید روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید، یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند  و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به نظر برسند.

4. با مداد قهوه‌ای یا برنز بکشید: سایه پررنگ روی خط مژه بالا و پایین کاری می‌کند که چشم‌ها زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و درنتیجه آنقدر چشم‌ها جلوه کنند که دیگر ورم‌های زیر چشم به نظر نیایند.

مریم بازدید : 45 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



بسیارند افرادی که در همان دوران نامزدی عصبانیتها و ناراحتیهایی فراتر از دلخوریهای اندک در ابتدای آشنایی را تجربه می‌کنند. بسیارند کسانی که در این مواقع، احساس می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند و دیگر نمی‌خواهند ادامه دهند چون اساساً آینده‌ای برای رابطه خود نمی‌بینند اما نمی‌دانند باید چه کنند یا شاید می‌ترسند با واقعیات رویارو شوند. این مطلب برای چنین افرادی نوشته شده.

جدایی در دوران نامزدی یا جدایی در دوران عقد ؟!

شکی نیست که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی در دوران عقد ، و جدایی در دوران عقد بسیار کم ضررتر از جدایی بعد از ازدواج است. با این حال همین تصمیم در دوران نامزدی هم تبعاتی دارد که باید مراقب آنها باشید و آنها را در تصمیمتان لحاظ کنید.

روی کاغذ بیاورید
سعی کنید افکار و ‌نظرهایی که دارید، بنویسید و آنها را با نامزدتان در میان بگذارید. تمام نارضایتیها، خواسته ها و ناراحتی هایتان را بنویسید.


در بسیاری موارد حرف‌هایی وجود دارد که نمی‌توانید آنها را به زبان بیاورید اما اگر فضایی آرام برای خودتان ایجاد کنید و به خودتان زمان بدهید، می‌توانید آن حرف‌ها را روی کاغذ و در مرحله بعد به زبان بیاورید. این کار حتی می‌تواند باعث شود همسرتان برای اولین بار هم که شده به حرف‌های شما گوش دهد چرا که نوشتن به نوعی خارج شدن از محدوده شخصی است و شما رازهای این محدوده شخصی را با طرف مقابلتان در میان می‌گذارید. در خلوت و تنهایی و فکر کردن می‌توانید دلیل واقعی عصبانیت‌ها و برخی رفتارهایتان را بیابید.


بیشتر ازدواج‌ها سیاه و سفید نیستند و اغلب خاکستری‌اند، در حالی که بیشتر افراد وقتی اتفاقی میانشان می‌افتد، به جای درست کردن اوضاع، به سمت تخریب کامل پیش می‌روند

هزینه‌هایش را بسنجید
با خودتان فکر کنید هزینه‌های زوج‌درمانی و مشاوره را پرداختن و به حل مشکل فکر کردن بهتر است یا مهر طلاق را در شناسنامه کوبیدن و پله‌های دادگاه‌ها را بالا و پایین رفتن کدام یک برایتان کم هزینه تر در می آید؟ شاید هنوز این راه را که انتهایش بن‌بست نیست، امتحان نکرده باشید. البته یک نکته را هم باید در نظر داشته باشید. زمان تان را هدر ندهید. عمر و جوانی شما چیزی است که نباید با دست دست کردن یا بی گدار به آب زدن حرامش کنید. با مشورت گرفتن از مشاورهای مجرب و دلسوز و قاطعیت تصمیم بگیرید.

صداق باشید
اگر سوال‌های درستی در ذهنتان درباره‌ تصمیمی که گرفته‌اید، نداشته و همه ابعاد آن را نسنجیده باشید و برای سوال‌هایتان و خودتان جواب قانع‌کننده نداشته باشید، به جای اینکه از طلاق راهی برای رهایی بسازید، قلعه‌ای برای اسارت می‌سازید بنابراین لازم است از خودتان بپرسید:

    چرا در این موقعیت قرار گرفته‌ام؟
    چرا تصمیم به ازدواج با این فرد گرفتم؟
    چه کارهایی انجام دادم که باعث وخامت اوضاع و عصبانیت و درگیری شد؟
    سهم هر کدام از ما در این اختلاف‌ها چقدر است؟
    چه بخشی از اختلاف ها به تفاوت های شخصیتی ما برمی گردد؟ چه بخشی به دخالت اطرافیان و چه بخشی مربوط به اشتباهات و بی تجربگی هایمان است؟

تا زمانی که نتوانید صادقانه و بی‌طرفانه به این شرایط نگاه کنید، نمی‌توانید موقعیت نادرست را ترک و به موقعیت درست دست پیدا کنید، نمی‌توانید همراه بهتری برای زندگی‌تان پیدا کنید و حتی نمی‌توانید یک رابطه قوی و ماندگار با اطرافیانتان داشته باشید و حتی در ازدواج های بعدی هم دچار مشکل خواهیدشد. بیشتر ازدواج‌ها سیاه و سفید نیستند و اغلب خاکستری‌اند و این یعنی می‌توانید آن را به سمت سیاه و سفید ببرید در حالی که بیشتر افراد وقتی اتفاقی میانشان می‌افتد، به جای درست کردن اوضاع، به سمت تخریب کامل پیش می‌روند.
به دوستان و آشنایان کنجکاو بگویید نامزدی به معنی ازدواج نیست و دوره ای است برای شناخت بهتر طرفین از یکدیگر

مشورت کنید
قبل از مشورت با اطرافیان، تصمیمی نگیرید. خیلی از اطرافیان شما هستند که در دوران نامزدی مشکلاتی شبیه شما داشته اند اما بعدها این مشکل را حل کرده اند. از آنها بپرسید چطور با مشکلاتشان کنار آمده اند و چگونه توانسته اند رابطه و نامزدی شان را مدیریت کنند. مشورت با بزرگترها می تواند راهگشا باشد اما دقت کنید که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. با اقتدار اما نه لجبازی تصمیم بگیرید. اگر به اندازه کافی مطمئن هستید، راه های بالا را رفته اید و هنوز فکر می کنید ازدواج شما با این شخص سرانجامی نخواهد داشت، با احترام به والدین تان بگویید تصمیم تان قطعی است و می خواهید آینده خوبی برای خود بسازید.

عواقبش را بشناسید
بدانید تصمیمی که گرفته اید تبعاتی دارد. خیلی ها از نامزدی شما با خبر هستند و همین می تواند باعث شود تا مدت ها حرف جدایی شما بین دیگران زده شود. با این مساله کنار بیایید و سعی کنید به چیزی جز آینده درخشان تان و ساختن زندگی بهتر و رشد دادن خودتان فکر نکنید. به جای متمرکز شدن روی گذشته، به آینده نگاه کنید و بدانید این تصمیم را برای داشتن آینده بهتر گرفته اید. پس با درگیر شدن در حرف و حدیث های دیگران وقت و انرژی خود را هدر ندهید.
در مقابل سوال و جواب دیگران خیلی محترمانه و سربسته بگویید که این ازدواج نمی توانست سرانجامی داشته باشد و ترجیح داده اید جلوی ضرر را از همین جا بگیرید. به دوستان و آشنایان کنجکاو بگویید نامزدی به معنی ازدواج نیست و دوره ای است برای شناخت بهتر. بنابراین تصمیمی که گرفته اید بر اساس منطق بوده است.

 بانوی الوند

مریم بازدید : 38 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


کاهش مصرف سوخت خودرو، یکی از راه‌های مدیریت اقتصاد خانوار است و می‌تواند تا حد زیادی در کاهش مخارج زندگی موثر باشد. از سویی، ایران هم یکی از کشورهای پرمصرف از این نظر است. هر دوی این موارد باید دلایل خوبی انگاشته شود برای اطلاع از راههای کاهش مصرف سوخت و عملی کردنشان.

۱. هرچه می‌توانید وسایل کمتری در خودرو بگذارید. هرچه خودرو سبک‌تر باشد، کمتر بنزین مصرف می‌کند.

۲. سرعت بیشتر یعنی مصرف بیشتر. اگر با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، می‌توانید ۲۱‌ درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رانید.
۳. طوری برنامه‌ریزی کنید که مجبور نشوید برای بموقع رسیدن، با سرعت رانندگی کنید.
۴. وقتی خودرو را روشن می‌کنید لازم نیست بیش از ۳۰ ثانیه درجا کار کند. خودرو‌های جدید طوری طراحی شده‌اند که حتی در هوای سرد هم می‌توانید بلافاصله راه بیفتید. البته بهتر است دقایق ابتدایی را باسرعت نرانید.
۵. اگر باید بیش از ۴۰ ثانیه توقف کنید، نگذارید خودرو درجا کار کند.
۶. فشار پایتان را ناگهانی یا به طور مداوم روی پدال‌گاز تغییر ندهید و با گاز یکسان برانید.
۷. باد چرخ‌ها را همیشه تنظیم کنید؛ به‌خصوص وقتی هوا سرد می‌شود.
۸ . تا جایی که می‌شود تهویه هوا را روشن نکنید و به جای ‌آن شیشه‌ها را پایین بکشید مگر وقتی که سرعتی بیشتر از سرعت آرام دارید. در این صورت افزایش مقاومت در برابر باد باعث افزایش سوخت خواهد شد.
۹. وقتی خودرو را روشن می‌کنید، خیلی آرام پدال گاز را فشار دهید.
۱۰.  از ترمزهای ناگهانی بپرهیزید. هرجا که امکان دارد مثلا در بعضی چراغ‌قرمزها از خیلی قبل پایتان را از روی گاز بردارید و دنده را خلاص کنید تا از سرعت خودرو کم شود و آرام‌آرام بایستد (به استثنای خودروهای دنده اتومات یا آن دسته دنده معمولیها که کارخانه سازنده از حرکت در حین خلاصی، منع کرده است).
۱۱. وسایل اضافی را که موجب ایجاد مقاومت در برابر باد می‌شوند، بردارید. مثلا باربند یا باربند اسکی.
۱۲. حواستان را جمع کنید که حتما پیش از حرکت ترمزدستی را کاملا بخوابانید وگرنه ندانسته باعث افزایش مقاومت خودرو و در نتیجه افزایش مصرف سوخت شده‌اید.
۱۳. هیچ وقت پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید.
۱۴. پیش از راه افتادن و در مسیرهای درون‌شهری به رادیو گوش دهید یا از طرق دیگر مسیرتان را ارزیابی کنید تا وارد راه‌هایی که بسته یا پرترافیک است نشوید.
۱۵. در باک بنزین خود را وارسی کنید که خوب بسته شود.
۱۶. هرچه زودتر به دنده‌های سبک بروید.
۱۷. سبقت گرفتن از خودروها با افزایش سرعت همراه است و برای این افزایش هم به سوخت بیشتری نیاز است.
۱۸. تنظیمات خودرو را ماه به ماه وارسی کنید تا سوخت اضافه مصرف نکند.
۱۹. هرچندوقت یک‌بار ترمزهای خودرو را وارسی و اگر لازم بود آنها را تنظیم کنید. اگر ترمز کاملا تنظیم نباشد، مقاومت زیاد و سوخت بیشتری مصرف می‌شود.
۲۰. موقع خرید خودرو تا جایی که نیازتان اجازه می‌دهد سعی کنید خودروی کوچکتری انتخاب کنید. هرچه خودرو کوچکتر و بالطبع سبک‌تر باشد، بنزین کمتری مصرف می‌کند.
۲۱. از لاستیک‌های رادیال استفاده کنید تا اصطکاک کمتری بین تایر و جاده ایجاد شود.
۲۲. فرمان خودرو را ثابت نگه دارید البته تا جایی که ممکن است. هرقدر خط عوض کرده و در عرض خیابان حرکت کنید، خودروی شما مسافت بیشتری می‌پیماید و بنزین بیشتری هم
می‌سوزاند.
۲۳. باک خودرو را زیادی پرنکنید چون ممکن است سرریز شود یا در سربالایی‌های تند چکه کند.
۲۴. در زمستان،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌شکن جایگزین کنید یا این‌که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند.
۲۵. در سربالایی زیاد گاز ندهید به این دلیل که بنزین زیادی مصرف می‌شود.

جام جم

مریم بازدید : 43 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


راهنمای خرید لباس کودک
تماشای لباس‌های کوچولو و زیبا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پشت وی‌ترین فروشگاه‌های لباس کودک لبخند را بر لب بزرگتر‌ها می‌نشاند. خرید لباس کودک برای بزرگتر‌ها سرگرم کننده و جالب است و شاید به همین علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‌های مختلف برای کودکان لباس هدیه می‌آورند.

اما هنگام خرید لباس کودک لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد.

اگر قصد خرید لباس کودک را دارید، بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید و پیش از خرید به این ۱۵ نکته توجه کنید:


۱) کودکان در حال رشد هستند. اندازه های شان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان برای شان کوچک می شود بنابراین لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید. راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباس های راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. دقت کنید لباس در قسمت های یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند را می توان مدت بیشتری استفاده کرد. برای این منظور می توانید شلوارها و سارافون های پیشبندی با سگک های قابل تنظیم را انتخاب کنید.


۲) کودکان لباس های شان را زود کثیف می کنند. غذا را روی لباس شان می ریزند و لکه های شکلات و بستنی روی لباس شان دیده می شود. همچنین بیشتر ساعات روز مشغول بازی هستند و لباس هایشان را خاکی و کثیف می کنند. هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباس هایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس شویی را داشته باشد.

۳) هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه می روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه می شود لباس های زیر و لباس هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.


۴) اگر کودک در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند و امکان دسترسی راحت تر به پوشک در آنها وجود دارد.


۵) اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه می رود، لباس هایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند.


۶) اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباس هایش را خودش بپوشد، لباس هایی که پوشیدن و درآوردن آن برایش راحت است را انتخاب کنید. این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می شود. به جای شلوارهای زیپ دار و سگک دار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید. به جای لباس های دکمه دار، لباس های چسبی و زیپ دار را انتخاب کنید. بستن و باز کردن بست های چسبی برای کودک راحت است. اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت تر می تواند زیپ لباس را باز و بسته کند.


۷) لباس های ساده برای کودکان مناسب ترین انتخاب هستند. لباس های سگک دار و لباس هایی که روی آنها تور، رمان و مهره های رنگی وجود دارد برای کودکان مناسب نیستند چون ممکن است دست کودک در آنها گیر کند یا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد.


۸) دکمه ها و بست های لباس را کنترل کنید. لباس هایی که بست های محکم داشته باشد را انتخاب کنید چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه های لباس کودک را باز و بسته کنید. لباس هایی که دکمه هایشان راحت باز نمی شود و امکان شکستن و افتادن دکمه هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید.


۹) تحرک بچه ها زیاد است. پس بهتر است لباس هایی برای آنها انتخاب کنید که گشاد و راحت باشد و امکان حرکت و تحرک در آنها وجود داشته باشد. بچه های کوچک تر معمولا در لباس های سرهمی احساس راحتی می کنند.


۱۰) سر کودکان نسبت به بدن شان بزرگ است. اگر می خواهید لباس هایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباس های جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که می خواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه های فشاری دارند را انتخاب کنید.


۱۱) روند رشد کودکان با هم متفاوت است. برای خرید لباس کودک به اطلاعات برچسب روی لباس اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودک تان را همراه داشته باشید.


۱۲) رنگ های شاد را برای کودک تان انتخاب کنید. رنگ های تند اصلی برای کودکان دختر و پسر مناسب است.


۱۳) اگر می خواهید برای کودک کلاه بخرید، کلاه های لبه دار را انتخاب کنید تا علاوه بر محافظت از سر کودک پوست صورت او را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کند.


۱۴) به سلیقه کودک هم توجه کنید. گاهی وقت ها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است. می توانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید.


۱۵) نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباس ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد و ترجیحا زیر نور خورشید خشک کنید

مای جم

مریم بازدید : 41 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)



یکی از مسائل مربوط به نگهداری و مراقبت از گیاهان، انتخاب خاکی خوب و مناسب است که گیاه بتواند در آن به خوبی و با کمترین مشکلات رشد کند. زیرا گیاهان آب و مواد غذایی خود را اکثرا از طریق ریشه‌ها و از خاکی که در آن کاشته شده‌اند جذب می‌کنند. در این نوشتار، مواردی همچون تعریف خاک، آشنایی با بافتهای خاک و مواد مختلفی که در تهیه مخلوطهای خاکی به کار می‌روند برای علاقه‌مندان به نگهداری گل و باغبانی در خانه بیان شده است.

اصولا خاک مخلوطی از مواد معدنی و آلی است که در نتیجه تجزیه و تخریب و هوازدگی سنگها بوجود میآید. ذرات تشکیل دهنده خاک ، بافت آنرا تعیین می کند. یعنی هر وقت گفت می شود بافت خاک مثلا سبک یا سنگین است، اشاره به این دارد که چه ذراتی با چه اندازه هایی در خاک وجود دارند. هر مقدار که اندازه ذرات خاک درشت تر باشد، بافت خاک سبک تر و هرمقدار که اندازه ذرات ریزتر باشد بافت خاک نیز سنگین تر است.

ذرات درشت خاک معمولا توانایی جذب و نگهداری عناصر گیاهی و همچنین رطوبت را ندارن اما چنین خاکهایی از زهکش بسیار خوب و تهویه هوای عالی برخوردار هستند .

ذرات ریزتر (خاکهای سنگین) از عناصر غذایی بیشتری برخوردار هستند و مواد موجود در اطراف ساختار ذرات آنان به تدریج مورد استفاده گیاهان قرار میگیرد اما از طرفی توانایی عبور آب از خود و به بیان دیگر زهکش مناسب ندارند. ذرات خاک را بر اساس اندازه ای که دارند در سه گروه عمده می توان قرار دااد.

تقسیم بندی ذرات خاک

ذرات خاک را می توان بر اساس اندازهآنان در سه گروه قرار داد:

شن که قطر ذرات آن بین 2 تا 0.05 میلیمتر است

سیلت که قطر ذرات آن 0.05 تا 0.0002 است

رس که شامل ذراتی با قطر کمتر از 0.0002 میلیمتر است.

خاک شنی چیست؟ این خاک دارای ذرات شن بیش از سیلت رسد است و حدود 80٪ الی 100٪ این نوع خاک از شن تشکیل شده است. در واقع خاک سبک است که تهویه و زهکش خوبی دارد اما توانایی نگهداری رطوبت را ندارد، به سرعت خشک میشود و از نظر مواد غذایی نیز فقیر است.


در خاکهای شنی بعد از مشت کردن توده خاک مرطوب و باز کردن دست، توده خاک نیز از هم می پاشد و شکل خاصی را به خود نمی گیرد.

خاک رسی چیست؟ میزان رس آن از سیلت و شن بیشتر است و حدود50٪ الی 100٪ خاک را تشکیل می دهد. چنین خاکهایی از جمله خاکهایی با بافت سنگین هستند که تهویه اندکی دارند و رطوبت را در خود نگه می دارند و اگر مرطوب شوند بسیار می توانند فشرده شوند. اگرچه از نظر مواد غذایی غنی تر از خاکهای شنی هستند اما از نظر تهویه و زهکش نامناسب می باشند.

در خاکهای رسی ، رد انگشتان دست بر روی توده خاک مرطوب باقی می ماند و ساختن گلوله گلی از این نوع خاک بسیار آسان است.

 

خاک لوم چیست؟ لوم خاکی است که دارای 30-10٪ رس، 50-30٪ سیلت و 50-25٪ شن باشد.یعنی این خاک خصوصیات هر سه گروه این ذرات را دارد. در واقع خاک لوم یکی از انتخابهای ایده آل برای گیاهان است درحالیکه خاکهای شنی و یا رسی یعنی خاکهایی که قسمت بیشتر آنان از شن یا رس تشکیل شده است نیاز به اضافه کردن موادی دارند که بافت آنها را متعادل تر کند.

 

در خاک لومی، بعد از فشرده کردن توده خاک و باز کردن دست اگرچه توده خاک تا حدودی شکل می گیرد اما به تدریج بر روی آن ترک افتاده و قسمتهای آن از هم جدا می شود.

 

 

 

بافت خاک را چگونه تعیین کنیم؟اگرچه برای تعیین خاک آزمایشهایی وجود دارد اما معمولا انجام دادن آنان نیازمند دانستن روشهایی علمی همانند تهیه سوسپانسیون خاک و استفاده از دستگاه هایی همانند هیدورمتر است و بعید است تمامی افراد با این مسائل و روشها آشنایی داشته باشند بنابراین در این جا روشی را توضیح می دهم که به سادگی بتوان به شکل تقریبی بافت خاک خود را تشخیص دهید و این روش برای محیط خانه و گلدانهایی که دارید کارآمد است. ابتدا توده خاک مورد نظر خود را کمی مرطوب کنید به شکلی که رطوبت به تمامی قسمتهای آن برسد اما خاک خیس و گل آلود نشود. سپس یک مشت از خاک را برداشته و در میان دست خود بفشارید. بعد دست خود را باز کنید. اگر توده خاک شکل نگرفته بود و بعد از باز کردن دستتان، قسمتهای آن از هم جدا شدند ، این خاک از نوع سبک و شنی است. البته توجه داشته باشید که منظور از شنی بودن خاک عدم وجود ذرات دیگر نیست بلکه این به معنی سبک بودن و حضور حداکثری ذراتی هم اندازه شن است. اما اگر بعد از اینکه دست خود را باز کردید، توده خاک به هم فشرده باقی مانده بود و حتی رد انگشتان دست خود را بر روی قسمتهایی از آن مشاهده کردید ، این به معنی رسی بودن و سنگین بودن خاک است. در مورد خاک لوم زمانی که دست خود را باز می کنید اگرچه توده خاک شکل خود را تا حدودی حفظ می کند اما به تدریج قسمتهایی از آن از توده اصلی جدا می شوند و توده خاک شکل خود را در نهایت از دست می دهد.

 شهرزاد رضائیان / جام جم

مریم بازدید : 41 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

دانلود آموزش تکنیک های آشپزی (فیلم های آموزشی)

(دانلود اختصاصی از سرزمین دانلود)

 

 

 

سرزمین دانلود معرفی میکند : آموزش تکنیک های آشپزی، توسط فیلم های کوتاه آموزشی

 

این مجموعه شامل 210 فیلم آموزشی در 24 دسته بندی است. مدت زمان هر فیلم بین 1 الی 5 دقیقه بوده و در هر فیلم یک تکنیک مفید برای آشپزی آموزش داده میشود. این فیلم ها پر از نکات ریز و کاربردی در مورد آشپزی است که میتواند از شما یک آشپز حرفه ای بسازد. از نحوه شناخت گوشت و مرغ و ماهی تازه بگیرید تا آموزش برش آنها و پختن و سرو کردن.

 

این مجموعه با توجه به گستردگی و تنوع بالایی که دارد هم برای افراد مبتدی مفید است، و هم برای آشپز های حرفه ای که میخواهند مهارت خود را بالا ببرند.



 

 

فیلم های آموزش آشپزی در این مجموعه حاوی 24 دسته بندی مختلف است. و هر دسته بندی نیز شامل چندین فیلم و آموزش مختلف میباشد.

 

 

دسته بندی فیلم های آموزش آشپزی عبارتند از:

- مهارت های مفید آشپزی (قطعه کردن گوشت و مرغ، خشک کردن سبزیجات، گرفتن عصاره میوه ها، بسته بندی مرغ و ...) [شامل 7 قسمت]

- غلات (شناخت غلات تازه و سالم، بسته بندی، گرفتن پوست غلات، نحوه نگهداری و پخت آنها) [شامل 7 قسمت]

- سوپ های آبکی [شامل 4 قسمت]

- شکلات [شامل 8 قسمت]

- سرخ کردن بدون مواد اضافه [شامل 9 قسمت]

- غذاهای تخم مرغی [شامل 3 قسمت]

- ماهی (شناخت ماهی تازه، تمیز کردن ماهی، انواع گوشت ماهی، فیله کردن ماهی، بسته بندی و نگهداری، انواع پخت) [شامل 15 قسمت]

- فریتاتا (املت های ایتالیایی) [شامل 2 قسمت]

- کار با چاقو (معرفی انواع چاقو و کاربرد هرکدام، نحوه تمیز کردن گوشت و مرغ و ماهی با چاقوی مناسب، نحوه تیز کردن چاقو، مهارت برش سبزیجات، آموزش برش زدن سریع و بی نقص مثل یک آشپز حرفه ای) [شامل 26 قسمت]

- طعم دار کردن غذاها (استفاده از انواع ادویه و روش های پخت با ادویه) [شامل 11 قسمت]

- املت [شامل 5 قسمت]

- پاستا [شامل 17 قسمت]

- غذاهای آبدار با گوشت [شامل 5 قسمت]

- حفظ رنگ سبزیجات در هنگام پخت [شامل 5 قسمت]

- برنج (شناخت انواع برنج، و نحوه نگهداری آن) [شامل 4 قسمت]

- غذاهای برنجی فرنگی [شامل 8 قسمت]

- مرغ بریانی [شامل 7 قسمت]

- سالاد ها [شامل 7 قسمت]

- سس ها (معرفی سس های مناسب برای هر غذا، روش تهیه انواع سس های معروف) [شامل 31 قسمت]

- سوپ [شامل 4 قسمت]

- پخت ملایم (خورشت ها، و سایر غذاهایی که نیاز به پخت طولانی و ملایم دارند) [شامل 6 قسمت]

- گرفتن عصاره (نحوه گرفتن عصاره غذاها و گوشت و مرغ، نگهداری و استفاده از آنها در غذاهای مختلف) [شامل 9 قسمت]

- پخت و پز سبزیجات و غذاهای گیاهی [شامل 5 قسمت]

- گندم (معرفی انواع گندم و آرد، ساخت خمیر و پخت نان) [شامل 5 قسمت]

 

 

 

توجه داشته باشید که این مجموعه مثل سایر آموزش های آشپزی نیست که ابتدا مواد اولیه را معرفی کرده و سپس شروع به پخت کند. بلکه هدف از این مجموعه، آموزش نکات ریز و بسیار مهم در انواع آشپزی است. تکنیک هایی که به شما کمک خواهد کرد نه تنها هر نوع غذایی را به بهترین شکل تهیه کنید، بلکه مهارت های عمومی خود را نیز در مورد آشپزی افزایش بدهید.

 

هر چند این مجموعه به زبان انگلیسی است، اما استفاده از کلمات رایج و ساده و همچنین نمایش کامل جزئیات در تصویر، به فهم کامل آن کمک فراوانی میکند.

 

 

 

این مجموعه ارزشمند را برای شما در 3 بخش آماده دانلود کرده ایم.

هر بخش شامل 8 دسته بندی است:

 

دانلود بخش اول - با حجم 853 مگابایت

دانلود بخش دوم - با حجم 1 گیگابایت

دانلود بخش سوم - با حجم 1 گیگابایت

 

 

امکان خرید اینترنتی:

چنانچه دانلود این مجموعه برای شما امکان پذیر نیست،

میتوانید پکیج کامل آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید:

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 256
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 3,142
  • بازدید کلی : 27,524